Referenties Trainingen

Na iedere training vindt een schriftelijke evaluatie plaats. Hieronder volgt een greep uit de opmerkingen.

 

Cursisten over mij en mijn trainingen:

 

Hele fijne concrete tools op papier, mooi aangepast op onze vragen. Veel info waar je meer inzicht krijgt in HB. Groot aantal toepasbare artikelen gekregen. Fijne interactie. Goede praktijkvoorbeelden.

Docenten Stedelijk Gymnasium Nijmegen over training HB Basis (april, mei en juni 2019)

 

Zeer goede trainer, fijne benadering van de stof, duidelijk verhaal, zéér informatief!

Docenten KSE Etten Leur over training HB Basis (juni 2019)

 

De trainer heeft flinke theoretische kennis. De tekenoefening is een eye-opener! Heldere uitleg. Toepasbaar. De training is vrij lang voor aan het einde van de middag, mag wat actiever.

Docenten Hyperion Lyceum Amsterdam over training Executieve Functies Basis              (november 2018)

 

Enorme aanrader! Leuke werkvormen en voorbeelden. Trainer is lief en vriendelijk.

Docenten van verschillende Amsterdamse scholen over training Executieve Vaardigheden (september en oktober 2018)

 

Zeer goed. Dit geeft inspiratie voor vervolgstudie. Laagdrempelig en zeer open voor alle vragen en opmerkingen. Fijn om tastbaar materiaal te hebben. Had graag wat meer zelf gedaan, bijv. in groepjes.

Docenten Metis Montessori Lyceum Amsterdam over training HB Signaleren (september en oktober 2018)

 

Goede uitleg en goede afwisseling. Duidelijke ppt en opdrachten. Trainer staat ver boven de stof. Goede praktische tips. Misschien nog meer concrete voorbeelden.

Docenten Fons Vitae College Amsterdam over workshop Executieve Functies Basis              (april 2018)

 

We hebben veel binnen relatief korte tijd gehoord. Goed theoretisch kader goed en niet te veel. Het filmpje met levensverhalen gaf waardevolle inzichten over o.a. heterogeniteit. Enthousiaste trainer met veel parate kennis. We hadden graag meer tijd voor de brainstorm.

Docenten Oranje Nassau College Zoetermeer over workshop HB Signaleren (april 2018)

 

Zeer deskundig. Bij uitweiden cursisten gemakkelijk terug naar de theorie zonder dat dat storend overkomt. Zinnige tips. Materiaal waar ik verder mee kan! Compact en helder. De Complex Figure is geniaal! Het rollenspel was een goede manier om te beleven hoe het is voor leerlingen. 

Docenten Caland Lyceum Amsterdam over tweedaagse workshop Executieve Functies Basis (maart 2018)

 

Mooie opbouw van de stof. Trainer legt duidelijk uit. Helaas is de powerpoint niet afgekomen door tijdgebrek. Het zou fijn zijn als de trainer mee kon kijken in lessen. Fijne afwisseling in werkvormen.

Docenten Baanderheren College voor VMBO Boxtel over workshop Executieve Functies Basis (februari 2018)

 

Veel aandacht voor praktijk: fijn! Zeer goed. Een goede reminder. Ik had graag meer tijd gehad om lesideeën uit te werken.

Docenten Sint Oelbertgymnasium Oosterhout over workshop Executieve Functies        (februari 2018)

 

Direct toepasbaar bij/voor doelgroep. Veel info in ‘maar’ drie trainingen door men ook thuis te laten kijken naar filmpjes, fijn! Leuk om zelf te ervaren hoe je leert. Prikkelt tot meer informatie vergaren. Goede naslag. Te hoog tempo.

Docenten van VMBO Tabor d’Ampte Hoorn over driedaagse training ‘Executieve Functies’ (januari en februari 2018)

 

Prettige ‘open’ presentatie, flexibel m.b.t. onze voorkennis en wensen. Goede balans tussen theorie en casuïstiek. Zeer goed. Iets meer afwisseling in overdrachtsvormen graag. 

Docenten van VO school De Werkplaats Bilthoven over training ‘HB signalering’ (januari 2018)

 

Hele heldere training. Mooie koppelingen van casussen naar de praktijk. Er was veel ruimte voor eigen inbreng. Veelzijdige trainer. Concrete tools gekregen die ik in de praktijk kan gebruiken! Bij het bespreken van de casussen ging de trainer iets te snel naar de oplossingen.

Coördinatoren van 17 vestigingen van Studiebegeleidingsinstituut After’s Cool Rotterdam, over de Masterclass ‘Motivatie’ (december 2017)

 

Trainer heeft veel kennis in huis. Ik heb nu een ander beeld van hoogbegaafdheid. Theorieën werden duidelijk uiteengezet. Dia’s mochten leesbaarder.

Docenten Develstein College Zwijndrecht, over training ‘HB signalering’ deel 1 en 2 (november 2017)

 

De tijd vloog om! Fijn om een workshop te volgen waar ik iets van herken en waar je wat aan hebt. We hebben best vaak workshops waarvan je denkt: in de praktijk geen tijd voor’, of ‘cursusleider heeft nooit voor de klas gestaan…’ Hele zinvolle workshop!

Docenten Willem Blaeu Alkmaar, over basisworkshop Executieve Functies (oktober 2017)

 

Kort en krachtig! Handige vragenlijst om een en ander voor jezelf en voor de leerlingen in kaart te brengen. Nog een keer terug komen!

Docenten Metis Montessori Lyceum Ansterdam, over basisworkshop Executieve Functies (oktober 2017)

 

Interessant, complex en dat wordt (gelukkig) ook beaamd. Trainer kan goed meedenken. Heel zinnige informatie. Goed ingehaakt op onze vragen van de vorige keer. Veel herhaling, waardoor de aandacht verslapt.

Docenten Altra College voor Voortgezet Speciaal Onderwijs Amsterdam, over training Signaleren deel 2 (september 2017)

 

Trainer heeft antwoord op onze preoccupaties. Boeiende verteller. Fijn dat we tussendoor vragen konden stellen. Er is veel overlap tussen hb en autisme op speciaal onderwijs, wat signaleren lastig maakt… Graag meer handvatten wat te doen bij hoogbegaafden.

Docenten Altra College voor Voortgezet Speciaal Onderwijs Amsterdam, over training Signaleren deel 1 (september 2017)

 

Enthousiasme over het thema is aanstekelijk. Trainer luistert goed naar cursisten. Heeft verstand van zaken en is inhoudelijk goed onderlegd. Houdt de aandacht goed vast, is leuk en snel. Heel prettige opdrachten. Wel iets te snel.

Docenten Christelijk Lyceum Veenendaal, over de Basisworkshop ‘Executieve Vaardigheden en de Gevorderden-worskhop ‘Executieve Vaardigheden’ (december 2016)

 

Heldere uitleg. Reflectie op eigen executieve functies, eigen input voor oplossingsrichtingen. Leuk om zelf ook actief te zijn (vragenlijst invullen, signaleren, remediëren).

Docenten ISW Gasthuislaan ‘s-Gravenzande, over Training ‘Onderpresteren en Executieve vaardigheden’ (november 2016)

 

Oefenen met coachgesprekjes was heel handig als coach/mentor. Veel toepasbare praktische opties die je morgen meteen kunt gebruiken. Fijn materiaal om mee te nemen. Geeft inzicht in hoe je executieve vaardigheden in een lessituatie kunt toepassen: de koppeling tussen EV en gedrag dat moet veranderen.

Docenten Willem v. Oranje College Waalwijk, over Training ‘Executieve vaardigheden deel 2’ (oktober 2016)

 

Veel parate kennis. Prettige presentatie. Sloot aan bij de praktijk. Graag een vervolg! Veel kans voor vragen van ons. Vrolijk en straalt plezier uit. Gepaste humor. Heldere uitleg.

Docenten Christelijk Lyceum Veenendaal, over Workshop ‘Onderpresteren en Executieve Vaardigheden’ (oktober 2016)

 

Hoog niveau, ter zake kundig. Iedereen betrokken. Toepasbaar in de praktijk. Veel ruimte voor vragen en discussies. Goede coaching van gesprek. Uitgebreide documentatie. Iets teveel informatie.

Docenten St. Michaelcollege Zaandam, over Workshop ‘Leren Studeren’ (september 2016)

 

Vriendelijke, kordate trainer. Prettige werkzame opdrachten. Uitleg is gekoppeld aan uitproberen. Sterk visueel, trainer is inhoudelijk goed onderlegd. Spreekt (te) snel.

Docenten Willem v. Oranje College Waalwijk, over Training ‘Executieve Vaardigheden deel 1’ (mei 2016)

 

Duidelijke uitleg over verschillen tussen stoornissen. Goede info. Schema’s.

Docenten De Passie Utrecht, over Basisworkshop ‘Hoogbegaafdheid’ (maart 2016)

 

Flexibel in programma, maar linkt dingen en brengt lijn aan. Veel ruimte voor eigen inbreng.

Docenten De Passie Utrecht, over Verdiepende workshop ‘Hoogbegaafdheid’ (maart 2016)

 

Goede mix theorie/praktijk. Praktisch en herkenbaar. Enthousiaste docent! Goede luistervaardigheid. Was top!

Docenten Alfrink College Zoetermeer, over Training ‘Executieve vaardigheden deel 3’      (maart 2016)

 

Heldere uitleg met concrete voorbeelden en tips. Bruikbare info. Goede powerpoint. Goede link naar extra info: boeken/sites, zodat je zelf verder kunt. Kundig. Praktisch inzetbaar. Graag iets meer tijd voor het bespreken van casussen.

Docenten Christelijk Lyceum Zandvliet, over Brainstorm ‘Leren Leren’ (februari 2016)

 

Goed om er zelf mee aan de slag te gaan. Hierdoor word ik aan het denken gezet en ga ik en sneller mee aan de slag. Verschillende werkvormen. Ontspannen sfeer. Het was te kort, onbevredigend…

Docenten Alfrink College Zoetermeer, over Training ‘Executieve Vaardigheden deel 2’     (januari 2016)

 

Zeer duidelijke presentatie, dit is precies wat we nodig hebben (in het verleden zijn we nogal eens teleurgesteld). More! Heel goed, daarom het verzoek nog een keer ter komen, bv een driedaagse training! Goed niveau, leuke manier van presenteren. Opvolgcursus zou nuttig zijn. Fijne instrumenten. Kom terug!

Docenten St. Oelbertgymnasium Oosterhout, over Training ‘Executieve Vaardigheden’ (november 2015)

 

Antwoord gekregen op mijn vragen, met heldere voorbeelden. De RITS-formule! Met elkaar in gesprek gaan over dit onderwerp. Aansluiten bij vragen die leven. Goede inhoudelijke kennis! Fijn dat we zelf inbreng hadden.

Docenten Isendoorn College Warnsveld, over Workshop ‘Gedifferentieerd Toetsen’    (november 2015)

 

Erg interessant! Fijn dat je vooraf de hele opzet duidelijk maakte. Inzicht en herkenning. Relatie Executieve Vaardigheden en uitval. Goede reactie op opmerkingen uit de groep.

Docenten Alfrink College Zoetermeer, over Training ‘Executieve Vaardigheden deel 1’ (september 2015)

 

Herkenbare situaties zijn geschetst. Inhoud zet aan tot nadenken. Leuke filmpjes. Teveel onderwerpen.

Docenten Copernicus College Hoorn, over Training ‘Executieve Vaardigheden en Mindset’ (september 2015)

 

Ideeën voor mentorles (maar ook daarbuiten bruikbaar). Mooi overzicht van de verschillende executieve vaardigheden en de samenhang. Motiverend, duidelijk/overzichtelijk. Heldere uitleg. Interactief met filmpjes e.d. Goede ideeën gekregen voor mijn mentoraat!

Docenten Valuas College Venlo, over Training ‘Executieve Vaardigheden’ (juni 2015)

 

Goed verzorgde materialen. Lekker vlot tempo. Flexibel. Luistert naar deelnemers en doet er iets mee. De link tussen een ‘grote’ situatie en de ‘kleine’ afspraken die je met leerlingen zou kunnen  maken o.b.v. het kijken/bespreken m.b.v. het gebruik van Executieve Vaardigheden. Nazorg.

Docenten Etty Hillesum  Lyceum Deventer, over Training ‘Executieve Vaardigheden deel 2’ (mei 2015)

 

Helder verhaal. Meerdere invalshoeken. Trainer = open/toegankelijk. Goede schriftelijke informatie. Goed, uitgebreid theoretisch kader. Er werden teveel modellen besproken, liever meer focus op concrete situaties.

Docenten Vlietland College Leiden, over Training ‘Motiveren en Differentiëren’ (mei 2015)

 

Zeer deskundig. Veel inhoudelijke kennis, Enthousiaste trainer, Veel kennis om te delen! Interessant verhaal. We waren vermoeid aan het einde van de dag en hadden daardoor minder aandacht, jammer…

Docenten Theresialyceum Tilburg, over Training Differentiëren (april 2015)

 

Fijne afwisseling tussen theorie en opdrachten. Huiswerkopdracht is uitdagend. Heldere praktijkvoorbeelden. Overleg/discussie met collega’s is prikkelend. Uitwisselen van ervaringen is relevant.

Docenten Etty Hillesum  Lyceum Deventer, over Training ‘Executieve Vaardigheden deel 1’ (maart 2015)

 

Het lijkt me het ei van Columbus om de kennis over de Executieve Vaardigheden te leggen naast leerlingen die we niet zo makkelijk in beweging krijgen. Dank! Inspiratie genoeg. Fijn dat je snel door de theorie ging. Erg nuttig!!!

Docenten Stedelijk Gymnasium Arnhem, over Training ‘Executieve Vaardigheden’          (januari 2015)

 

Geeft aardig inzicht in de psychologische ontwikkeling van onze leerlingen. Leuk om toe te passen op mijn leerlingen (mentorklas 3). Goed ingespeeld op de groep. Dit was een pittige groep, trainer hield zich goed staande! Graag betere onderbouwing van het model.

Docenten Murmellius Gymnasium Alkmaar, over Workshop ‘Spiral Dynamics’           (september 2014)

 

Goede uitwisseling van ideeën. Binnen de workshop ‘Samenwerken’ liet Mirjam de deelnemers ook samenwerken. Beter leesbare papieren a.u.b.

Docenten Zaanlands Lyceum, over Workshop ‘Samenwerken’ (oktober 2013)

 

Ouders over mijn ouderavonden:

Eyeopener: waarom kan mijn slimme kind dat niet? Fijn om te horen dat veel kinderen hetzelfde gedrag vertonen en dat wij hier niet de enigen in zijn. Goed om te benoemen dat alles zo makkelijk lijkt, maar dat dat het absoluut niet is. Zo’n lezing ook op de school geven voor leerlingen. Zeker ook op basisscholen. Meer leraren bewust hiervan maken. Heel belangrijk voor inzicht van ouders in prestaties van kind. Bijzonder herkenbaar en verhelderend.

Ouderavond ‘Executieve Vaardigheden versterken in de thuissituatie’ op RSG Enkhuizen      (april 2015)

MKT_favicon

home